Diplomerad Massör L1 Lör/Sön VT-24

Vem kan utbilda sig till diplomerad massör?

Utbildningen till diplomerad massör riktar sig till dig som vill lära sig att kunna ge en avslappnande, välgörande och professionell klassisk svensk massage. Efter utbildningen kan du med trygghet arbeta som massör. Vi har utbildat allt från nyblivna studenter, yogalärare, personliga tränare, förskolelärare och pensionärer. Utbildningen passar alla åldrar och yrkesgrupper, inga förkunskaper krävs. Du kan arbeta som massör på heltid, ha det som sidoverksamhet eller kunna ge dina nära och kära en riktigt bra massage.

Hur är utbildningen upplagd?

Utbildningen är varannan helg, vilket gör att du kan utbilda dig samtidigt som du arbetar heltid. Praktiken är alltid lärarledd och du får ”hands-on” hjälp, ett vinnande koncept jämfört med onlineutbildningar.

Utbildningen varvas med teori och praktiska moment. Kursen är uppdelad i block, varje block innehåller en kroppsdel, t.ex. rygg. Detta har visat sig vara en bra utbildningsmodell, som många har uppskattat. Vilket även underlättar om du skulle missa ett utbildningstillfälle eller vill repetera just det blocket en annan termin.

Under terminen kommer du ge elevbehandlingar med fokus på blocken. Du får träna på att träffa riktiga klienter, syftet med detta är att du ska bli bekväm i din yrkesroll.

Ämnen som behandlas

– Anatomi och fysiologi
– Svensk klassisk massage
– Massagegrepp
– Ergonomi
– Symptom och skador
– Pedagogiskt bemötande av klient – Journalföring (Anamnes)

Kan jag arbeta som massör direkt efter utbildningen?

Ja! Eftersom vi lägger stort fokus på de praktiska momenten kommer du känna dig trygg i att kunna ge professionella behandlingar och också kunna ta betalt för det.

Kan jag arbeta utomlands?

Svensk klassisk massage är en erkänd form av massage, vilket gör det möjligt att arbeta runt om i hela världen.

Kursstart Utbildningen sker varannan helg, lördag och söndag. 16 dagar totalt. 128 timmar.
Plats Norra skolgatan 19, Lilla studion Malmö

Vi ser fram emot din anmälan!

Start: 24/2-2024 v.8
Avslut: 2/6-2024 v.22
Längd: 16 dagar, Lördag och Söndag varannan helg

Ord.Pris: 18 500kr